فارسی
English

شرکت آتصا

تامین تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی

تلفن : 34393714 (041)
روش های اندازه گیری جریان سیالات (فلومترهای اولتراسونیک)
461 بازدید
يکشنبه ۲۴ دي ماه ۱۳۹۶
 آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی
فلومترهای اولتراسونیک (Utrasonic Flometer)  یکی از جریان سنج های با تکنولوژی جدید‌‌ می‌باشند، به نحوی که این نوع کنتورها در سال های اخیر با رشد سریعی در کل جهان با استقبال مواجه شده اند.

 آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی

تکنولوژی اولتراسونیک شاید به دهه ی 30 میلادی برگردد ولی از لحاظ کاربرد در صنعت برای اولین بار در سال 1963 در ژاپن توسط شرکت Tokyo Keiki که بعدها بنام Tokimec تغییر نام داد، ارائه گردید. در سال 1972 شرکت Controlotro آمریکا بعنوان نخستین تولید کننده‌ی فلومتر اولتراسونیک در آمریکا کار خود را شروع نمود در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی شرکتهای Panametrics در آمریکا و Ultraflux در فرانسه شروع به آزمایش در زمینه‌ی اندازه گیری جریان گاز بوسیله‌ی تکنولوژی اولتراسونیک نمودند. در ابتدا تکنولوژی اولتراسونیک به خوبی شناخته نشده بود اما در سال های اخیر، بهبودهای تکنولوژیکی زیادی در زمینه‌ی این جریان سنج‌ها بوجود آمده است.

فلومتر های اولتراسونیک خود به دو بخش تقسیم‌‌ می‌شوند:

 
  • فلومترهای اولتراسونیک داپلر (Doppler):
در این نوع فلومتر یک فرکانس اولتراسونیک از یک فرستنده در جهت عکس حرکت فلو فرستاده‌‌ می‌شود و این امواج توسط فلوی عبوری به محلی که امواج ارسال‌‌ می‌شوند برگشت داده‌‌ می‌شود. در کنار فرستنده یک گیرنده قرار دارد و امواج دریافتی را با امواج ارسال شده مقایسه‌‌ می‌کند و میزان اختلاف فرکانس دو موج، ارتباط مستقیم با جریان سیال دارد.
  آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی
 
  • فلومترهای اولتراسونیک زمان عبوری ( :(Transient
در این نوع فلومتر امواج ارسالی از یک طرف لوله فرستاده‌‌ می‌شوند و از سوی دیگر دریافت‌‌ می‌شوند.
  آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی

در این روش ارسال و دریافت موج اولتراسونیک طی دو مرحله صورت‌‌ می‌گیرد بدین ترتیب که ابتدا یکی از سنسورهای پیزوالکتریک تحریک و موج ارسالی از سوی سنسور پیزوالکتریک دیگر دریافت و زمان انتقال موج محاسبه‌‌ می‌شود. در مرحله‌ی بعدی جای فرستنده و گیرنده عوض‌‌ می‌شود، که به سبب متفاوت بودن جهت ارسال موج نسبت به جهت حرکت سیال زمان محاسبه شده در این حالت با قبلی متفاوت بوده و این تفاوت متناسب با سرعت سیال‌‌ می‌باشد. لذا با این روش‌‌ می‌توان بصورت استنتاجی سرعت سیال را محاسبه نمود.
درباره ما
شرکت آتصا (آلتین تجهیز صنعت آذربایجان) یکی از تامین کنندگان اصلی تجهیزات ابزار دقیق، کنترل فرآیند، اتوماسیون صنعتی، برق صنعتی، مکانیکی، پنوماتیکی و قطعات یدکی ماشین آلات سنگین مورد مصرف در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، عمرانی، صنایع غذایی، صنایع خودروسازی، صنایع فلزی و معدنی و... از معتبرترین تولیدکنندگان آمریکایی ،اروپایی و آسیایی‌‌ می‌باشد که از سال 1393 در ایران فعالیت‌‌ می‌نماید.
دانلود
برای دریافت فایلهای شرکت کلیک کنید
 آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی  آتصا | ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی

 
تماس با ما
دفتر مرکزی: تبریز، خیابان 22 بهمن، تقاطع قطران، پلاک 1173، طبقه 3
تلفکس : 3714  3439  - 1327 3439  - 041
واتساپ و تلگرام : 41 80 916 0914
ایمیل : sales@atsa.co.ir
atsa.company@gmail.com
 
دفتر ترکیه: Istanbul - Maltepe
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت آتصا‌‌ می‌باشد
طراحی و پشتیبانی : شرکت طراح نرم افزار پیشگام
سعید افتخاری فرwww.atsa.co.irwww.atsa.co.ir - صصص.شفسش.زخ.هق - صصص.صصص.شفسش.زخ.هق